Form arrow icon 
Απολαύστε
μια δωρεάν δοκιμή
Εμπειρία Γιόγκα
  • Βασικό Επίπεδο
  • Μεσαίο Επίπεδο
  • Προχωρημένο Επίπεδο
Μάθημα Ενδιαφέροντος
    * Υποχρεωτικά πεδία
    Επιθυμώ να λαμβάνω διαφημιστικό υλικό
    Form arrow icon 
    ΔΩΡΕΑΝ ΔΟΚΙΜΗ
    ΑΠΟΛΑΥΣΤΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
    ΤΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΣΑΣ
    Logo

    WATCH AND READ

    Events
    Calendar icon
    12/05/2020 4:57 μμ.
    Στασεις Ενσυνειδητότητας

    Προκειμένου να αντεπεξέλθετε στην ψυχολογική και συναισθηματική πίεση των ταραγμένων ημερών που διανύουμε, πιστεύουμε ακράδαντα ότι ένα ιδανικό συμπλήρωμα στα διαδυκτιακά μαθήματά μας [περιμένοντας να είναι διαθέσιμος ο χώρος μας σύντομα ξανά] είναι η μελέτη που θα σας βοηθήσει να αποκτήσετε μια βαθύτερη κατανόηση των εννοιών τις οποίες αναλύουμε στην πράξη. Αυτό είναι ένα απόσπασμα από το Mindfulness in Plain English, ένα από τα καλύτερα βιβλία που θα βρείτε σχετικά με τον διαλογισμό και και όπου ο Bhante Gunaratana, ένας διακεκριμένος master του διαλογισμού, εντοπίζει έντεκα θεμελιώδεις Στάσεις της Ενσυνειδητότητας.

    1) Μην έχετε προσδοκίες. Απλά περιμένετε να δείτε τι θα συμβεί. Αντιμετωπίστε το όλο ως ένα πείραμα. Να ενδιαφερθείτε για την ίδια την δοκιμή, αλλά μην αποσπαστεί η προσοχή σας από τις προσδοκίες σας για τα αποτελέσματα, επομένως μην ανησυχείτε για κανένα αποτέλεσμα. Αφήστε τον διαλογισμό να κινηθεί με τη δική του ταχύτητα και προς τη δική του κατεύθυνση. Αφήστε τον διαλογισμό να σας διδάξει. Η διαλογιστική συνειδητοποίηση επιδιώκει να δει την πραγματικότητα ακριβώς όπως είναι. Είτε αυτό ανταποκρίνεται στις προσδοκίες μας είτε όχι, απαιτεί την προσωρινή αναστολή όλων των προκαταλήψεων και των ιδεών που έχουμε. Πρέπει να βάλουμε στην άκρη τις εικόνες, τις απόψεις και τις ερμηνείες μας κατά τη διάρκεια της συνεδρίας. Διαφορετικά θα σκοντάφτουμε συνεχώς πάνω τους.

    2) Μην κάνετε υπερπροσπάθεια. Μην πιέζετε τίποτα και μην κάνετε μεγάλες, υπερβολικές προσπάθειες. Ο διαλογισμός δεν είναι επιθετικός. Δεν υπάρχει λόγος ή ανάγκη για να αγωνιζομαστε να τα καταφέρουμε. Επιτρέψτε στην προσπάθειά σας να είναι χαλαρή και σταθερή.

    3) Μην βιάζεστε. Δεν υπάρχει βιασύνη, οπότε πάρτε το χρόνο σας. Βολευτείτε ανετα πανω σε ενα μαξιλαρι και καθίστε σαν να έχετε όλη την ημέρα στην διάθεσή σας. Οτιδήποτε το πραγματικά αξιόλογο χρειάζεται χρόνο για να αναπτυχθεί. Υπομονή, υπομονή, υπομονή.

    4) Μην προσκολλάστε σε κάτι και μην απορρίπτετε τίποτα. Επιτρέψτε και υποδεχτείτε οτι και αν ερθει/εμφανιστει στην αντίληψή σας. Εάν προκύψουν όμορφες νοητικες εικόνες, αυτό είναι καλό. Εάν προκύψουν δυσάρεστες νοητικές εικόνες, αυτό είναι επίσης καλό. Κοιτάξτε τα όλα ως ισάξια και φροντίστε να είστε άνετοι με ό,τι κι αν συμβαίνει. Μην πολεμάτε με αυτό που βιώνετε, απλώς παρατηρήστε τα όλα προσεκτικά.

    5) Να αφήνετε τα πράγματα να περνάνε. Μάθετε να βρίσκεστε σε αρμονία με όλες τις αλλαγές που εμφανίζονται. Ηρεμήστε και χαλαρώστε.

    6) Να αποδέχεστε το οτιδήποτε προκύπτει. Αποδεχτείτε τα συναισθήματά σας, ακόμη και αυτά που εύχεστε να μην είχατε. Αποδεχτείτε τις εμπειρίες σας, ακόμη και αυτές που δεν σας αρέσουν . Μην καταδικάζετε τον εαυτό σας για το γεγονός πως έχετε ανθρώπινα ελαττώματα. Μάθετε να βλέπετε όλα τα φαινόμενα στον νου ως απόλυτα φυσικά και κατανοητά. Προσπαθήστε, ανα πάσα στιγμή, να αντιμετωπίζετε με μια χαλαρή αποδοχή και σεβασμό όλα όσα βιώνετε.

    7) Να είστε ευγενικοί με τον εαυτό σας. Να είστε ήπιοι με τις κρίσεις για τον εαυτό σας. Μπορεί να μην είστε τέλειοι, αλλά αυτό είναι το υλικό με το οποίο πρέπει να δουλέψετε. Η διαδικασία του να γίνεται ο μελλοντικός σας εαυτός πρέπει πρώτα να ξεκινήσει με την συνολική αποδοχή του ποιοι είστε ήδη.

    8) Ερευνήστε τον εαυτό σας. Αμφισβητήστε τα πάντα. Μην θεωρείτε τίποτα δεδομένο. Μην πιστεύετε τίποτα γιατί ακούγεται σοφό και ιερό και το είπε κάποιος ‘άγιος’. Προσπαθήστε να σχηματίσετε την δική σας εικόνα. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να είστε κυνικοί, ανυπόμονοι ή ασεβείς. Αυτό σημαίνει απλά ότι πρέπει να εμπιστεύεστε την κρίση σας. Υποβάλετε όλες τις δηλώσεις στην δοκιμή της δικής σας εμπειρίας και αφήστε τα αποτελέσματα να σας οδηγήσουν στην αλήθεια. Ο ενορατικός διαλογισμός εξελίσσεται από μια εσωτερική λαχτάρα του να ξυπνήσετε σε μια πραγματική κατάσταση και να αποκτήσετε μια απελευθερωτική εικόνα για την πραγματική δομή της ύπαρξης. Η όλη πρακτική εξαρτάται από αυτήν την επιθυμία να ξυπνήσουμε στην αλήθεια. Χωρίς αυτήν, η πρακτική είναι επιφανειακή.

    9) Να βλέπετε όλα τα προβλήματα ως προκλήσεις. Κοιτάξτε τα αρνητικά που προκύπτουν ως ευκαιρίες για μάθηση και ανάπτυξη. Μην τα αποφεύγετε, μην καταδικάζετε τον εαυτό σας και μην θάβετε τα προβλήματά σας στην σιωπή. Έχετε κάποιο πρόβλημα? Εξαιρετικα. Περισσότερο νερό στον μύλο της αναζήτησης. Με χαρά βουτήξτε μέσα στον εαυτό σας και εξερευνήστε το.

    10) Μην συλλογίζεστε. Δεν χρειάζεται να καταλάβετε τα πάντα. Η ορθολογιστικη/υπεραναλυτικη σκεψη δεν θα σας ελευθερώσει από την παγίδα. Στο διαλογισμό, ο νους καθαρίζεται με φυσικό τρόπο από την ενσυνειδητότητα, με την απλή προσοχή χωρίς λέξεις. Ο ακατάπαυστος εσωτερικός διάλογος στον οποίο έχετε συνηθίσει τον εαυτό σας δεν είναι απαραίτητος για να εξαλειφθούν εκείνα τα πράγματα που σας κρατούν δέσμιους. Το μόνο που χρειάζεται είναι μια σαφής αντίληψη για το τι είναι και πώς λειτουργούν. Αυτό από μόνο του αρκεί για να τα διαλύσει. Οι ιδέες και οι σκέψεις μπαίνουν εμπόδιο στην πορεία σας. Μην σκέφτεστε. Παρατηρήστε.

    11) Μην ασχολείστε με τις αντιθέσεις. Υπάρχουν διαφορές μεταξύ των ανθρώπων, αλλά το να επιμένουμε και να επικεντρωνόμαστε σε αυτές είναι μια επικίνδυνη διαδικασία. Εάν δεν αντιμετωπιστεί προσεκτικά, αυτό οδηγεί άμεσα στον εγωκεντρισμό. Οι συνηθισμένες ανθρώπινες σκέψεις είναι γεμάτες απληστία, ζήλια και υπεροψία. Ένας άντρας που βλέπει έναν άλλο άντρα στο δρόμο μπορεί αμέσως να σκεφτεί, "Είναι καλύτερος από εμένα." Το άμεσο αποτέλεσμα είναι φθόνος ή ντροπή. Ένα κορίτσι που βλέπει ένα άλλο κορίτσι μπορεί να σκέφτεται, "Είμαι πιο όμορφη από αυτήν." Το άμεσο αποτέλεσμα είναι υπεροψία. Αυτό το είδος σύγκρισης είναι μια ψυχική συνήθεια και οδηγεί άμεσα σε δυσάρεστα συναισθήματα του ενός ή του άλλου είδους: απληστία, φθόνο, υπεροψία, ζήλια ή μίσος. Είναι μια ‘αδέξια’ ψυχική κατάσταση, αλλά το κάνουμε συνεχώς. Συγκρίνουμε την εμφάνισή μας με άλλους, την επιτυχία, τα επιτεύγματα, τον πλούτο, τα υπάρχοντά μας ή το IQ μας, και όλα αυτά μας οδηγούν στην ίδια κατάσταση - αποξένωση, εμπόδια στις ανθρώπινες σχέσεις και μια δυσάρεστη αίσθηση.

    Σας προτείνουμε να επενδύσετε λιγο απο το χρονο σας για να εμβαθύνετε στα παραπανω σημεια ειτε μεσα απο την προσωπικη σας πρακτικη ειτε μεσα σε ένα από τα πολλά μαθήματά μας όπου ο διαλογισμός είναι μία από τις βασικές πτυχές που διδάσκονται.

    BACK TO TOPBack to Top